زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

بهترین روش های درمان کک و مک صورت

مجله آموزشی

بهترین روش های درمان کک و مک صورت

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

بهترین روش های درمان کک و مک صورت

مشکلات پوستی مختلف همواره در کمین پوست شما هستند و می‌توانند زیبایی شما را با چالش‌هایی جدّی مواجه نمایند. کک و مک صورت یکی از عارضه‌های پوستی شایع در میان جوانان می‌باشد و می‌تواند تاثیر بسیار مخرّبی را بر روی چهره‌ی افراد بگذارد و زیبایی آن‌ها را کاهش دهد. در این مقاله قصد داریم تا ضمن معرّفی این مشکل زیبایی و دلایل بوجود آمدن آن، اطّلاعاتی را در رابطه با روش‌های درمان کک و مک صورت و میزان بازده آن‌ها به شما عزیزان ارائه دهیم تا بتوانید گام‌های مثبت و موثّری را در راستای از بین بردن این عارضه‌ی پوستی بردارید.

کک و مک صورت چیست؟

کک و مک صورت یکی از مشکلاتی است که علائم آن معمولاً از سنین نوجوانی پدیدار می‌شوند و این عارضه به دلیل سیر پیشرونده‌ی خود می‌تواند زیبایی شما را به میزان فراوانی تحت تاثیر قرار دهد. کک و مک صورت معمولاً به دلیل ترشّح بیش از حد رنگدانه‌‌های پوستی مختلف همچون ملانین ایجاد می‌شود و دانشمندان در سال‌های اخیر موفّق شده‌اند تا تعدادی از عوامل موثّر بر این عارضه‌ی پوستی را کشف نمایند و روش‌های مختلفی را برای درمان این مشکل به دنیای زیبایی ارائه دهند. در ادامه می‌توانید با برخی از دلایل ایجاد شدن این مشکل پوستی بیشتر آشنا شوید.

درمان کک و مک
با پیشرفت علم روش‌‌های مختلفی برای درمان کک و مک صورت کشف شده‌اند.

دلایل ایجاد کک و مک صورت

دانشمندان تاکنون موفّق شده‌اند تا عوامل مختلفی را به ایجاد شدن این مشکل پوستی ارتباط دهند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مواردی همچون: وراثت، افزایش سن، مواجهه‌ی طولانی مدّت با نور آفتاب، تغذیه‌ی نامناسب و مشکلات هورمونی اشاره کرد. البتّه لازم به ذکر است که از میان موارد ذکر شده نقش وراثت در شیوع این بیماری بیشتر از سایر موارد می‌باشد و بطور کلّی، افرادی که رنگ پوست و موی آن‌ها روشن‌تر است بیشتر در معرض این بیماری قرار دارند و این افراد بهتر است که روش‌های درمان کک و مک صورت را با جدّیت بیشتری دنبال نمایند زیرا احتمال بازگشت این عارضه‌ی پوستی در این افراد بیشتر است.

بعد از وراثت، عوامل دیگری همچون مشکلات هورمونی نیز می‌توانند به میزان قابل توجّهی احتمال شیوع این مشکل پوستی را افزایش دهند و به همین دلیل است که مبتلایان به این عارضه‌ی پوستی باید ضمن استفاده‌ از روش‌های درمان برای ریشه کن سازی این مشکل، مشکلات هورمونی خود را نیز برطرف نمایند تا احتمال عود این بیماری کاهش یابد. در ادامه می‌‌توانید با برخی از روش‌های درمان کک و مک صورت بیشتر آشنا شوید.

درمان کک و مک
لیزر درمانی از بازده مناسبی در زمینه‌ی درمان کک و مک صورت برخوردار است.

روش های پزشکی درمان کک و مک صورت

1-استفاده از لیزر برای درمان کک و مک صورت:

لیزر درمانی یکی از بهترین و مفید‌ترین روش‌های درمان محسوب می‌شود و در سال‌های گذشته تاثیر آن در از بین بردن این مشکل پوستی به مرحله‌ی اثبات رسیده است. شما با استفاده از لیزر درمانی می‌توانید بسیاری از لک‌های پوستی خود را با بازده بالا از بین ببرید و شفّافیت و زیبایی پوست خود را افزایش دهید.

با این حال، باید به این نکته توجّه داشته باشید که لیزر درمانی راه حل نهایی این مشکل نیست و امکان عود مجدّد کک و مک صورت وجود دارد. بنابراین، چنانچه زمینه‌ی ژنتیکی ابتلا به این بیماری در شما وجود دارد، بهتر است که از مواجهه‌ی طولانی مدّت با نور آفتاب خودداری نمایید تا پوست شما در معرض این گونه مشکلات قرار نگیرد.

لیزر درمانی دارای یکسریع عوارض است که برایتان نام میبریم

خارش

پوسته پوسته شدن

تغییر رنگ پوست

ورم

قرمزی

2-لایه برداری از پوست صورت:

استفاده از روش‌های مختلف برای لایه برداری از پوست صورت یکی دیگر از تکنیک‌هایی است که شما می‌توانید از آن برای درمان کک و مک صورت استفاده نمایید و شفّافیت و زیبایی پوست خود را افزایش دهید. در این رابطه لازم به ذکر است که کرم‌های لایه بردار از بازده کمی در رابطه با درمان این عارضه برخوردار هستند و چنانچه شما قصد دارید تا از این روش برای از بین بردن کک و مک صورت استفاده نمایید، باید به مدّت حداقل یک سال استفاده از این نوع کرم‌ها را ادامه دهید تا نتایج مناسبی را کسب کنید.

در این زمینه بهتر است بدانید که لایه برداری مکانیکی پوست از بازده بیشتری در زمینه‌ی درمان این نوع مشکلات برخوردار است و شما می‌توانید از روش‌هایی همچون میکرودرم ابریژن برای لایه برداری پوست خود استفاده کنید و در مدّت زمان کوتاهی به نتیجه قابل قبولی دست یابید. در کل، به این نکته توجّه داشته باشید که استفاده از درمان‌های ترکیبی نیز می‌تواند روش مناسبی برای از بین بردن این نوع مشکلات پوستی محسوب شود و می‌توان با ترکیب روش‌های ذکر شده به راهکار مناسبی برای درمان کک و مک صورت دست یافت.  جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد میکرودرم ابریژن به مقاله ی “9 کاربرد مهم میکرودرم ابریژن چیست؟” از همین سایت مراجعه کنید.

درمان کک و مک
می‌توان از کرم‌ها و لوسیون‌های لایه بردار برای درمان کک و مک صورت استفاده کرد.

3-نور درمانی با شدت بالا(IPL)

نور درمانی روشی مانند لیزر است که با نوربالا و عمل جرقه زدن بر روی پوست باعث کم رنگ شدن کک و مک میشود و به رسیدن به پوستی شفاف شمارا یارب میکند و این نوع عمل تا 50 درصد کک و مک هایتان را از بین میبرد.

نور درمانی برای از بین بردن موارد زیر کارای دارد

کک و مک

واریس

موهای زائد

رگ های خونی

لکه های پوست در زمان تولد

آسیب پوست با نور خورسید

4-میکرودرم ابریژن

یکی از روش هایی است که با لایه برداری ملایم پوست شما را شفاف تر کرده و کک و مک‌تان را از بین میبرد.

این روش کاملا سطحی بوده و دوره نقاهتی ندارد.

بعد از استفاده از روش میکرودرم ابریژن شاهد چنین مواردی خواهید بود:

افزایش درخشندگی پوست

کاهش خطوط ریز

کمرنگی کک و مک

بهبود رنگ و بافت پوست

5-پلاسمای غنی شده با پلاکت(PRP)

این روش دارای دو مرحله است که در مرحله اول یک سرنگ خون از بازوی شما گرفته میشود و بعد با غلتک پوستی ( دراما رولر) در قسمت مدنظر حرکت میدهد.

این درمان حدود 30 دیقه زمان میبرد.

درمان کک و مک
مواجهه با نور خورشید پس از درمان کک و مک صورت امکان بازگشت آن را افزایش می‌دهد.

6-لایه برداری شیمیایی

در این روش محلول شیمیایی به صورت مالیده شده و این ماده پس از تجزیه پوست آسیب دیده کک و مک شما را پاک میکند.

این ماده باعث بروز موارد زیر به طور موقت است:

ورم

تحریک

قرمزی

پوسته پوسته شدن

سوزن سوزن شدن

آیا استفاده از کرم‌های لایه بردار برای درمان کک و مک صورت با عوارض جانبی همراه است؟

میزان عوارض کرم‌های لایه بردار در درمان به عوامل مختلفی وابسته است و این عوارض می‌‌توانند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشند. بطور کلّی، افرادی که به کک و مک صورت مبتلا هستند معمولاً از پوست حسّاس‌تری برخوردار می‌باشند و به همین دلیل است که استفاده از کرم‌های لایه بردار در این افراد موجب بوجود آمدن عوارض جانبی بیشتری می‌شود و این عوارض ارتباط چندانی با ماهیّت کرم‌های لایه بردار ندارند.

کرم‌‌های محوکننده مانندDARK SPOT میتوند شمارای از شر کک و مک های سورتتان خلاص کند

درمان کک و مک
میزان بازده و کارایی روش‌های خانگی در درمان کک و مک صورت به مرحله‌ی اثبات ‌نرسیده‌ است.

درمان کک و مک در خانه

روش های خانگی و طبیعی میتواند برای پوستتان مفید باشد و به دیلیل وجود مواد مغزی و اسید های طبیعی پوستتان را شفاف کرده و کک و مک را به نوعی درمان کند

آبلیمو

آبلیمو را توسط پنبه به صورت خود بمالید و بعد چند دقیقه آ را با آب ملایم بشویید.

عسل

برای روشن کردن پوست میتوانید عسل را با مقداری نمک مخلوط کرده و مانند ماسک بر روی صورت خود قرار دهید

ماست

ماست یکی از روش های غدیمی برای روشن سازی پوست و رفع کک و مک است که به طور مستقیم ماست را به صورت خود بمالید و پس از چند دقیقه آ« را بشویید.

آیا می‌توان از روش‌های خانگی برای درمان کک و مک صورت استفاده کرد؟

در طب سنّتی روش‌های مختلفی برای درمان وجود دارند ولی هیچ کدام از این روش‌ها تاکنون در کارآزمایی‌های علمی و بالینی مورد بررسی قرار نگرفته‌اند و به همین دلیل است که نمی‌توان با اطمینان بالایی در مورد آن‌ها اظهار نظر کرد. با این حال، بد نیست بدانید که نقش تغذیه در میزان شیوع این مشکل پوستی به اثبات رسیده است و شما می‌توانید با بهره‌مندی از یک سبک تغذیه‌ای سالم از بروز چنین مشکلاتی به میزان قابل توجّهی خودداری نمایید. استفاده از کرم‌های مرطوب کننده‌ی پوست راهکار مناسبی برای مقابله با این مشکل می‌باشد و شما می‌توانید با رعایت این مورد گام‌های بلندی را در راستای جلوگیری از ابتلا به این بیماری پوستی بردارید.

امیدواریم از مطالب ارائه شده نهایت استفاده را ببرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷