زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

بهترین روش برداشتن خال چیست؟

مجله آموزشی

بهترین روش برداشتن خال چیست؟

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

بهترین روش برذاشتن خال

بهترین روش برداشتن خال چیست؟

بهترین روش برداشتن خال

خال ها ، به ویژه موارد غیر سرطانی ، با یک عمل جراحی جزئی به راحتی از بین می روند. بهترین روش برداشتن خال را می توان به صورت سرپایی انجام داد. در بهترین روش برداشتن خال، خال ها را می توان با جراحی برداشته ، سوزاند یا تراش داد. خطر عفونت جزئی وجود دارد ، اما عوارض جانبی به طور کلی جزئی است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد خالبرداری به مقاله ی “خال برداری” از همین سایت مراجعه کنید.

بهترین روش برداشتن خال

شاید بزرگترین نقطه ضعف حتی در بهترین روش برداشتن خال ، باقی ماندن جای زخم باشد. هنگام برداشتن خال از طریق جراحی ، از روش های بخیه زدن بسیار ظریف استفاده می کنند تا از ایجاد جای زخم جلوگیری کرده و خط برش را تا حد ممکن به صورت نامحسوس ترمیم کنند.

سوزاندن یا تراشیدن خال را به طور موثری از بین می برد ، اما ممکن است جای زخم کاملاً محسوس باشد. یک جراح پلاستیک مجرب می تواند مانند هر عمل زیبایی دیگر – با تکنیک خوب برای کاهش زخم، هم بهترین روش برداشتن خال را انجام دهد و هم زخم را کنترل کند.

برداشتن خال از طریق جراحی ، یا به دلایل زیبایی و یا به دلیل سرطانی بودن خال ، باعث زخم می شود. با این حال ، ممکن است جای زخم به خودی خود ناپدید شود و به عوامل زیر بستگی دارد:

  • سن شما
  • نوع جراحی
  • محل خال

ممکن است برای شما تقریباً غیرممکن باشد که ببینید دقیقاً کجا این روش انجام شده است. یا ممکن است جای زخم بیشتر از آنچه که می خواهید قابل توجه باشد ولی روش هایی نیز هستند که باعث کوچک شدن اسکار بعد از برداشتن خال می شوند. ابتدا با بهترین روش برداشتن خال آشنا می شویم و سپس روش های کوچک کردن زخم ناشی از برداشتن خال را معرفی می کنیم.

ایجاد خال معمول و غیر معمول

خال ها می توانند در هر نقطه از پوست ظاهر شوند. بیشتر بزرگسالان 10 تا 40 خال مشترک دارند. آنها زمانی تشکیل می شوند که سلول های رنگدانه به جای پخش شدن در سطح پوست ، در یک خوشه رشد کنند.

خال های معمولی معمولاً رویشهای پوستی کوچک ، گرد یا بیضی شکل با مرز مشخص است. ممکن است صورتی ، برنزه ، قهوه ای یا سیاه باشند. برای انتخاب بهترین روش برداشتن خال پزشک خال را بررسی می کند و سپس تصمیم می گیرد.

خال های غیر معمولی متفاوت به نظر می رسند. آنها به طور کلی بزرگتر هستند و معمولاً حاشیه و رنگ آمیزی نامنظمی دارند. طبق موسسه ملی سرطان ، بیشتر خال های غیرمعمول خوش خیم هستند ، اگرچه بیشتر از خال های معمولی سرطانی می شوند. البته بیشتر این خال ها هم با بهترین روش برداشتن خال به صورت جراحی یا تراشیدن به طور کامل برداشته می شوند.

بهترین روش برداشتن خال

از بین بردن خال های خوش خیم گاهی اوقات توسط پزشک مراقبت های اولیه انجام می شود. متخصصین پوست و جراحان پلاستیک موارد پیچیده تری را کنترل می کنند.

بهترین روش برداشتن خال غیر سرطانی به نوع ، اندازه و محل خال بستگی دارد. پزشک اغلب از یکی از این روشهای برداشتن خال استفاده می کند:

  • برداشتن جراحی

برداشتن جراحی در برداشتن خال هایی که پایه عمیقی دارند موثر است. از چاقوی جراحی ، لیزر یا وسیله دیگری برای برداشتن خال استفاده می شود. برای بستن زخم از بخیه ریز استفاده می شود.

بهترین روش برذاشتن خال

  • تراشیدن جراحی

در اصلاح جراحی ، خال از سطح پوست تراشیده می شود. در بعضی موارد ، از سوزاندن برای از بین بردن لایه های پوست استفاده می شود تا احتمال رشد مجدد خال کاهش یابد. این گزینه ممکن است برای خالهایی که غیرسرطانی و نسبتاً کوچک هستند وجود داشته باشد. بخیه بعد از برداشتن تراش لازم نیست. خال معمولاً پس از آن زیر میکروسکوپ بررسی می شود تا علائم سرطان پوست بررسی شود.

هرگز نباید خودتان برداشتن خال را امتحان کنید. خطرات عفونت و زخم های بد خیلی زیاد است. و اگر خال سرطانی بود ، ممکن است سلول های سرطانی را باقی بگذارید.

راه های کنترل اسکار

حتی بعد از بهترین روش برداشتن خال احتمال ایجاد اسکار وجود دارد. گاهی خال بسیار کوچک است و نشانی از آن نمی ماند ولی در مورد خال های بزرگ و عمیق احتمال ایجاد زخم و اسکار وجود دارد. راه های کنترل اسکار ساده هستند.

زمان بهبودی پس از برداشتن خال به شخص بستگی دارد. جوانان تمایل به بهبودی سریعتر از افراد مسن دارند. و تعجب آور نیست که بستن یک برش بزرگتر از یک برش کوچکتر بیشتر طول می کشد. به طور کلی ، بهبود زخم برداشتن خال حداقل دو تا سه هفته طول بکشد

برخی از روش های کاهش اسکار باید پس از التیام زخم شروع شود. اما مراقبت اولیه از زخم برای جلوگیری از عفونت و بهترین فرصت در ایجاد حداقل زخم به دست شماست.

راه های کنترل زخم

1-از آفتاب پرهیز کنید.

آفتاب می تواند به پوست سالم آسیب برساند ، بنابراین تصور کنید که چگونه ممکن است بر بهبودی زخم تأثیر بگذارد. اگر یک زخم تازه در معرض نور ماورا بنفش قرار گیرد ، احتمالاً تیره می شود و تغییر رنگ می یابد.

2-جای زخم را نکشید.

به عنوان مثال اگر جای زخم در پشت دست شما باشد ، حرکت و کشیدگی زیاد پوست می تواند منجر به طولانی شدن زمان بهبودی و ایجاد جای زخم بزرگتر شود. اگر جای زخم جراحی شما در محلی است که پوست خیلی اوقات به جهات مختلف کشیده نمی شود (مانند ساق پا) ، ممکن است این مسئله زیاد مطرح نباشد.

3-محل برش را تمیز و مرطوب نگه دارید.

زخم های پوستی تمیز و مرطوب تر به طور کامل ترمیم می شوند. ترمیم زخم ها و زخم های خشک مدت طولانی تری طول می کشد و کم رنگ تر می شوند.

4-اسکار را ماساژ دهید.

حدود دو هفته پس از جراحی خال ، با از بین رفتن بخیه ها و از بین رفتن پوسته ، می توانید ماساژ جای زخم را شروع کنید. مهم است که شما پوسته را بیرون نکشید ، زیرا این امر می تواند باعث باز شدن زخم شود.

بهترین روش برداشتن خال

اگر ریزش پوسته بیش از دو هفته طول می کشد ، صبر کنید تا زمانی که به طور طبیعی از بین برود.

معمولا روش های دیگر کنترل اسکار برای زخم های بزرگ و بخیه های زیاد توصیه می شود و برای جای کوچک خال مناسب نیستند. روش هایی مانند لیزرتراپی و کرایوسرجری برای زخم های بزرگ توصیه شده اند.

در نتیجه بهترین روش برداشتن خال به صورت جراحی و یا تراشیدن است که بسیار ساده است و به صورت سرپایی اجرایی می شود. فراموش نکنید حتی بهترین روش برداشتن خال نیز ممکن است زخمی بر جای بگذارد که می توانید با مراقبت اندازه آن را کوچک تر کنید و یا حتی ممکن است در ابتدا زخم دیده نشود. بهترین روش برداشتن خال اگر در خال های غیر سرطانی استفاده شود تحت پوشش بیمه نخواهد بود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر  و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 2]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷