زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

بهترین روش از بین بردن قوز بینی (2018)

مجله آموزشی

بهترین روش از بین بردن قوز بینی (2018)

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

بهترین روش از بین بردن قوز بینی (2018)

از بین بردن قوز بینی

افتادگی و وجود قوز در بینی یکی از شایع ترین نگرانی هایی است که باعث کاهش زیبایی، تناسب چهره و همچنین از همه مهمتر کاهش اعتماد به نفس در افراد می شود. بنابراین یکی از بزرگترین دغدغه های این افراد انتخاب روش مناسب برای  رفع و از بین بردن قوز بینی است چرا که انتخاب درست برای از بین بردن قوز بینی می تواند اثر موثر و شایانی در زیباتر شدن و به خصوص افزایش جذابیت چشم ها و افزایش تناسب صورت با دیگر اعضای چهره ایفا کند.

یکی از مهمترین مسائل در از بین بردن قوز بینی، یا به عبارتی دیگر همان برجستگی روی بینی ناشی از تلاقی غضروف و استخوان،  تشخیص نوع قوز بینی توسط پزشک متخصص است. زیرا عدم تشخیص درست قوز بینی، منجر به عدم درمان  و از بین بردن قوز بینی متناسب با چهره فرد خواهد شد .

از بین بردن قوز بینی
از بین بردن قوز بینی

شاید جالب باشد بدانید که اصلی ترین دلایل در ایجاد  قوز روی بینی می تواند ناشی از عوامل عوامل ارثی و یا  بر اثر ضربه بر روی بینی باشد به عنوان مثال شکستگی بینی در دوران کودکی و در بازی های کودکانه. اگر بخواهیم  یک دسته بندی از انواع قوز بینی داشته باشیم این دسته بندی سه نوع خواهد بود که شامل قوز واقعی، کاذب و پنهان می باشند که تعیین نوع آن بر عهده پزشک متخصص بوده و همچنین اوست که مشخص می کند برای رفع و از بین بردن قوز بینی چه اقداماتی باید انجام داد.

برای از بین بردن قوز بینی و درمان آن روش های مختلفی وجود دارند. از جمله این روش ها برای از بین بردن قوز بینی می توان به استفاده از عمل جراحی، تزریق ژل و چربی در بینی و همچنین روش استفاده از لیفت با نخ نام برد که با توجه به تشخیص پزشک، هر یک از این روش ها برای از بین بردن قوز بینی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

قوز بینی
قوز بینی

از بین بردن قوز بینی با نخ:

 از بین بردن قوز بینی با روش لیفت با نخ یکی از غیر تهاجمی ترین و ایمن ترین روش ها برای از بین بردن قوز بینی است. مکانسیم عمل در روش لیفت با نخ به این صورت است که پزشک یک نخ کوتاه چند سانتی متری را روی تیغه بینی یا درون کلوملا قرار می‌دهد و توسط این نخ ظاهر بینی، ارتفاع و ساختار آن را  طبق خواسته بیمار تغییر داده و باعث از بین رفتن قوز بینی می شود. نتیجه نهایی پس از قرار دادن تعداد زیادی از نخ‌ها درون بینی حاصل می‌شود.

لیفتینگ بینی با نخ برای از بین بردن قوز بینی، شبیه عمل جراحی بینی است و تنها تفاوت آن، قرار دادن نخ روی تیغه بینی است که ظرف مدت یک تا دو سال به طور کامل جذب می‌شوند.

لیفت با نخ به سرعت انجام می‌شود ( حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد ) و ریسک مرگ بافت یا مسدود شدن فضای بینی در این روش برابر با صفر است. درحال حاضر از بین بردن قوز بینی با لیفت با نخ به یکی از روش‌­های مشهور برای اصلاح قوز بینی تبدیل شده است و این اصلا جای تعجب نیست زیرا مزایای لیفتینگ بینی نسبت به سایر روش‌­ها مانند لیفت بینی با تزریق ژل بسیار زیاد است.

عوارض جانبی از بین بردن قوز بینی بدون جراحی و با نخ بسیار ناچیز است و همچنین بیمار به استراحت در منزل نیز  نیاز ندارد. انجام این روش در مقایسه با تزریق ژل درون بینی، عوارض جانبی کمتری داشته و معمولا بیمار تا یک هفته پس از عمل مقداری درد و ناراحتی را احساس می کند که طی مدت دو هفته این عارضه به طور کامل برطرف می‌شود.

در همه روش‌های ایمپلنت ریسک عفونت وجود دارد اما احتمال آن در این روش بسیار کم است. برای کاهش بیشتر احتمال عفونت، انجام مراقبت‌های بعد از لیفت اهمیت زیادی دارد. همچنین در روش از بین بردن قوز بینی به روش لیفت با نخ به این نکته نیز باید توجه کرد که  قبل از شروع عمل لیفت باید صورت عاری از هرگونه آلودگی و محصولات آرایشی و بهداشتی باشد بنابراین بیمار نباید قبل از لیفت از لوازم آرایشی استفاده کند و همچنین حداقل تا سه ساعت پس از لیفت صورت نیز مجاز به استفاده از لوازم آرایشی نیست.

از بین بردن قوز بینی با نخ
از بین بردن قوز بینی با نخ

 عوارض احتمالی  از بین بردن قوز بینی با نخ :

  • کبودی، تورم، درد
  • بیرون زدگی نخ ( احتمال بروز این مشکل بسیار نادر است)
  • کج شدن تیغه بینی ( به علت قرار دادن نامناسب نخ، مهارت ناکافی پزشک، هماهنگی ناکافی دست و چشم جراح)

همانند اکثر درمان ها که نیاز به انجام اقداماتی پس از درمان برای بهبود بیشتر دارد. در روش از بین بردن قوز بینی با نخ نیز  انجام نکات و اقدامات زیر بعد از انجام لیفت بینی، که توسط متخصصان ارائه شده است در رسیدن به نتیجه مطلوب تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.

  • ضربه نزدن و کج نکردن بینی.
  • پرهیز از انجام ورزش های سنگین تا یک ماه پس از انجام لیفت.
  • استفاده از چسب بینی طبق نظر پزشک متخصص
  • به مدت دو شب هنگام خواب، بالا نگه داشته سر به وسیله بالشت و با زاویه حداقل ۳۰ درجه خوابیدن.
  • مصرف سر وقت آنتی بیوتیک های تجویز شده توسط پزشک
  • مراجعه به موقع و انجام برخی از ترمیم ها در صورت لزوم ( ترمیم ها با هدف جلوگیری از افتادگی و بازگشت بینی به حالت اولیه با هزینه کم و در مدت زمان کوتاه انجام می گیرد)

سوالی که شاید ذهن زیباجویان را درگیر خود کند مربوط به ماندگاری و دوام روش از بین بردن قوز بینی از طریق لیفت با نخ است. معمولا نتایج حاصل از لیفتینگ بینی حدود یک تا دو سال باقی می‌ماند. قابل ذکر است که بخشی از نتایج به دست آمده، تقریبا دائمی هستند و از بین نمی‌روند، زیرا لیفت بینی با نخ به تولید کلاژن جدید درون پوست و سفت شدن آن کمک می‌کند. همچنین متخصصان معمولا پیشنهاد می‌کنند که برای حصول بهترین نتیجه هر ۶ تا ۱۲ ماه فرایند لیفت بینی بهتر است تکرار شود.

لیفت بینی با نخ
لیفت بینی با نخ

چه کسانی می توانند کاندید مناسبی جهت استفاده از این روش باشند ؟

١- افرادی که میخواهند قوس بینی یا قوز بینیشان ( کم تا متوسط ) محو شود.

٢- افرادى که غیرقرینگی یا تورفتگی روی بینی دارند.

٣- غیرقرینگی نوک ویا انحراف نوک بینى

۴- افرادی که مایلند نوک بینی سر بالاتری داشته باشند.

۵- افرادی که قبلا جراحی بینی انجام دادهاند و از ظاهر بینی خود راضی نیستند و مایلند بدون جراحی اصلاحاتی در آن ایجاد کنند، مثلا ناصافى و یا تورفتگى در سطح و نوک بینى دارند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷