زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

آیا لیزر موهای زائد برای بارداری ضرر دارد؟

مجله آموزشی

آیا لیزر موهای زائد برای بارداری ضرر دارد؟

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

آیا لیزر موهای زائد برای بارداری ضرر دارد؟

لیزرموهای زائد برای بارداری مناسب خانم های باردار نخواهد بود. البته لازم است بیان کنیم که لیزر درمانی به هیچ عنوان به جنین آسیبی وارد نمی کند. اما از آنجایی که در این دوران بدن خانم ها با تغییراتی مواجه می شود، لیزر موهای زائد می تواند برای آنها مشکلاتی را به بار آورد.

آیا لیزر موهای زائد برای بارداری ضرر دارد؟

داشتن بدنی تمیز و بدون مو برای تمام خانم ها مهم است. زیرا با این کار می توانند برای همیشه از شر موهای زائد بدن خود خلاص شده و زیباتر دیده شوند. به همین دلیل تمام خانمها در سطح جهان به دنبال روشی هستند که بتوانند از شر موهای زائد بدن خود خلاص شوند. اما در این میان مسئله ای وجود دارد که منجر به ایجاد نگرانی در خانم ها شده است. آن هم این مسئله است که آیا لیزر موهای زائد برای بارداری آنها مشکلی به وجود می آورد و ضرری دارد یا خیر؟

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره ی رایگان با همکاران ما در کلینیک پوست و موی دکتر جعفری در زعفرانیه در تماس باشید.

می دانیم که بدن در دوران بارداری با تغییرات هورمونی مواجه می شود. که این مسئله باعث رشد موهای زائد در اطراف شکم، سینه ها، صورت و قسمت های دیگر بدن می شود. روش های مختلف زیادی برای از بین بردن موهای زائد در بدن خانم ها وجود دارد، امام تمام این روش ها موقتی هستند. در حالی که برخی از خانم ها ترجیح می دهند از لیزر موهای زائد به عنوان یک روش دائمی برای خلاص شدن از شر موهای زائد بدن خود استفاده کنند. 

لیزر موهای زائد که در طی سالهای اخیر موفق شده است به عنوان یک روش عالی و محبوب در میان خانم ها شناخته شود، این نگرانی را برای برخی از خانم ها به بار می آورد که آیا لیزر مو می تواند برای سلامت آنها ایجاد مشکل کند؟ از مهمترین این مشکلات، خطر دوران بارداری بعد از لیزر است که بسیاری از خانم ها را از انجام این کار باز می دارد. اما آیا واقعا لیزر کردن موهای زائد برای بارداری خطرناک است؟ 

بارداری و لیزر موهای زائد

آیا لازم است در صورت باردار شدن از لیزر موها منصرف شد؟

لیزر درمانی که با روش تشعشع غیر یون سازی بر روی بدن انجام می شود، قادر است فولیکول های موهای زائد بدن را از بین ببرند. پس از آن می توان برای همیشه از شر موهای زائد خلاص شد. لازم است بدانید که امواج این تشعشعات تنها در عمق چند میلی متری از پوست نفوذ می کنند. از این رو هیچ گونه عوارضی برای جنین که در رحم مادر است و زنان باردار به همراه ندارد.

با این حال بسیاری از پزشکان بر این عقیده هستند که بهتر است خانم ها در صورت آبستن شدن در وسط دوره لیزر موهای زائد، درمان خود را متوقف نموده و به بعد از زایمان موکول کنند. می توانند در این مدت از روش های دیگری برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده نمایند. بهتر است این نکته را بدانید که پیشرفت حاصل از لیزر موها در جلسات اولیه، با تاخیر انداختن لیزر درمانی به هیچ عنوان از بین نخواهد رفت و هزینه ی لیزر پوست شما به هدر خواهد رفت.

البته در صورتی که خانمی تمایل به لیزر موهای زائد در دوران بارداری خود داشته باشد، می تواند در این خصوص با پزشک خود مشورت نماید. اما بهترین حالت این است که در این دوران از انجام لیزر موهای زائد اجتناب نموده و به روش های دیگری برای رفع موهای زائد روی آورد. به این صورت هیچ گونه آسیبی به خود و جنین وارد نکرده و پس از زایمان با خیال راحت می تواند اقدام به لیزر درمانی نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله ی ” آیا میدانید چه کسانی نباید ازلیزر استفاده کنند ؟” مراجعه کنید.

لیزر درمانی در دوران بارداری

عوارض لیزر موهای زائد بدن برای بارداری

پوست بدن همچون دیگر نقاط در دوران بارداری دچار تغییر شده و حساسیت بیشتری می یابد. از این رو افرادی که در دوران بارداری اقدام به لیزر می نمایند، ممکن است با عوارض بسیاری از جمله درد، تحریک پوست، قرمزی، تورم و موارد دیگر روبه رو شوند. میدانیم که تعداد جلسات لیزر درمانی به سیکل رشد موهای بدن وابسته است. 

از آنجایی که در دوران بارداری بدن با تغییرات هورمونی مواجه می شود، ممکن است رشد موهای زائد در بدن کاهش یابد. البته در برخی موارد نیز ممکن است فولیکول های موهای زائد که در حال استراحت هستند در این دوران تحریک شده و رشد کنند. که افزایش رشد موهای زائد را برای خانم ها در پی دارد. اگر خانم های بارداری اقدام به لیزر موهای زائد در دوران بارداری نمایند، در مرحله پایانی در نقاط حساس بدن همچون بیکینی و سینه ها با درد زیادی مواجه خواهند شد. 

از این رو تمامی این مسائل را باید در طول دوره لیزر موهای زائد مد نظر قرار دهید. معمولا دوره لیزر درمانی بین 6 تا 12 ماه در افراد مختلف به طول می انجامد. عوارض لیزر درمانی در هفته های پایانی بارداری را در نظر بگیرید و بسته به آن اقدام به ادامه لیزر درمانی نمایید. با وجود عوارض ناشی از لیزر درمانی در هفته های پایانی بارداری، بهترین کار موکول کردن لیزر موها به بعد از زایمان خواهد بود. 

خطرات لیزر درمانی در بارداری

آیا نور IPL در دوران بارداری برای بدن ایمن است؟

یکی از جدیدترین روش های لیزر موهای زائد به صورت کامل، استفاده از نور شدید پالسی است. معمولا تاثیرگذاری این روش نسبت به لیزر کمتر بوده و انرژِی کمتری نیز نسبت به لیزر درمانی از خود تولید می کند. خانم هایی که از پوست روشنی برخوردار هستند، معمولا به سراغ این روش برای درمان موهای زائد بدن خود می روند. 

اما در چنین حالتی با این سوال مواجه می شویم که آیا استفاده از نور شدید پالسی برای لیزر موهای زائد در دوران بارداری مضر است؟ باید بگوییم در مورد تاثیرات استفاده از این نور بر روی بدن خانم های باردار اطلاعاتی در دست نیست. از این رو خانم هایی که از روش IPL برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده می کنند، بهتر است این فرایند را به بعد از زایمان خود موکول کنند. 

تغییرات هورمون در دوران بارداری و لیزر درمانی می تواند برای بدن خانم ها عوارض دیگری همچون تغییر رنگدانه ها را نیز به همراه داشته باشد. از این رو بهترین کار استفاده از روش لیزر موهای زائد بعد از زایمان خواهد بود.

لیزر موهای زائد در بارداری

با تمام توضیحاتی که بیان نمودیم متوجه این مسئله شدیم که استفاده از لیزر درمانی در طول دوران بارداری برای جنین مشکلی به وجود نمی آورد. اما خانم های باردار ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی و حساسیت پوست در دوران بارداری، مشکلات زیادی را متحمل شوند. مثلا لیزر موهای زائد در دوران بارداری ممکن است منجر به تغییر رنگدانه های بدن خانم ها شده و یا با عوارضی همچون درد، قرمزی، تورم و …همراه باشد.

از این رو بهترین کار این است که پیش از بارداری و یا پس از زایمان اقدام به لیزر درمانی نمایید. تا علاوه بر کسب نتیجه مطلوب، از مشکلاتی که ممکن است در بدن ایجاد شود نیز جلوگیری نمایید. 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد لیزرموهای زائد به متخصص پوست و مو و کلینیک پوست و مو و و زیبایی و لیزر دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید. 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷