زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷

آراف (RF) سرجیکال و مهم ترین نکات آن

مجله آموزشی

آراف (RF) سرجیکال و مهم ترین نکات آن

فرم دریافت نوبت و ویزیت آنلاین

با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز، شما می توانید با پر کردن فرم زیر برای نوبت دهی و ویزیت آنلاین اقدام کنید.

( حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس می گیریم )

آراف (RF) سرجیکال

آراف (RF) سرجیکال و مهم ترین نکات آن

آر اف سرجیکال از جدیدترین تکنولوژی های رفع ضایعه پوستی مانند خال است که امروزه مراجعه کنندگان زیادی را جذب خود کرده است که روشی بسیار ایمن و سریع است. این تکنولوژی جای گزین روش های قدیمی مانند تیغ و چاقو است که بسیار درد آور و پر خطر بوده است، اگر شماهم از ضایعات پوستی خود میخواهید خلاص شوید این مقاله را به طور کامل مطالعه کنید زیرا بسیار برایتان مفید خواهد بود

آراف (RF) سرجیکال چیست؟

برای برداشتن خال ها و دیگر تغییرات خوش خیم که به طور معمولی منجر به برجا گذاشتن یک زخم کوچک می شود آراف (RF) سرجیکال یک روش موثر برای از بین بردن خال و … است.

به طور خلاصه آراف سرجیکال برای پاک سازی پوست از ضایعاتی مانند خال است که با استفاده از تکنولوژی امواج رادیوفرکانسی با فیلتراسیون این عمل را بدون درد و نیاز به بریدگی برایتان انجام میدهد و عوارض بسیار کمی را ایجاد خواهد کرد.

آراف (RF) سرجیکال

نحوه عملکرد آراف (RF) سرجیکال

این روش یک نوع جراحی با امواج رادیویی است که به رادیوسرجری یا RF سرجیکال معروف است. در آراف (RF) سرجیکال از امواج رادیویی با فرکانس بالا استفاده می شود تا بافت ها را برش دهند. این جراحی متفاوت با الکتروسرجری است زیرا در این روش بدون هیچ فشار فیزیکی باید برش صورت گیرد.

پایه رادیوسرجری استفاده از امواج رادیویی با فرکانس بالا یا همان RF است که بسامد آن ها بین 1.5 تا 4 مگاهرتز است و از طریق میکروفیبرهای الکترود ها سبب ایجاد دمای پایین می شود. به همین علت دمای پایین جلوی جلوی گرم شدن الکترود ها را می گیرد.

در عوض مایع میان بافتی سبب ایجاد مقاومت می شود و بدون نیاز به حرارت یا آسیب محو و تبخیر می شود. انجام این درمان سبب انعقاد خون، جلوگیری از خونریزی بدون آسیب رساندن و سوختن بافت مورد نظر می شود.

 

دکتر مسعود جعفری

یکی از سوالاتی که بسیاری از مراجعه کنندگان میپرسند این است که چه تعداد جلساتی برای این درمان نیاز است، برای جواب به این سوال گفت که بسته به میزان ضایعه و تعداد آن ها بین 3 تا 10 جلسه نیاز است تا به طور کامل تاثیرات این روش را مشاهده کنید.

آراف (RF) سرجیکال

کاربرد های آراف (RF) سرجیکال

کاربرد این دستگاه زیاد است و در بسیاری از زمینه ها مثل جراحی مغز و اعصاب، جراحی دهان و فک و صورت و دیگر زمینه های جراحی استفاده می شود. در زمینه پوست و زیبایی این دستگاه در جراحی های خفیف استفاده می شود.

 از این موارد می توان به باز کردن کیست ها، اختلالات پس از جراحی، اصلاح نوک بینی یا اصطلاحا بینی نوک پیازی، صاف کردن و برداشتن لک های مادرزادی و خال ها، لیفت صورت و تومورهای خوش خیم درون غدد و فولیکول مو اشاره نمود.

هم چنین از این روش برای موزدایی، بافت برداری و پیوند پوست، بازسازی سطح اسکار های به جا مانده از آبله مرغان و …، برداشتن زگیل، خال های قهوه ای و بعضی تومورهای پوستی، جراحی بازسازی مو و لیفت سر، عمل زیبایی پلک چشم، از بین بردن زگیل های پا، جراحی کلوئید و اسکارهای برآمده و حتی لیفت صورت استفاده می شود.

آراف (RF) سرجیکال

آراف (RF) سرجیکال برای چه افرادی پیشنهاد نمیشود؟

زنان باردار و شیرده نمی توانند این روش را به عنوان درمان استفاده نمایند.

افرادی که در بدنشان از ایمپلنت و ضربان ساز قلب استفاده می کنند نیز نمی توانند از این روش درمانی استفاده کنند. بقیه افراد با توصیه و بررسی پزشک مشکلی با این درمان نخواهند داشت.

آراف (RF) سرجیکال

مضایای درمان با آراف (RF) سرجیکال

  • این روش سریع است و زمان جراحی بسیار کوتاه است و فرد به سرعت پس از درمان بهبود می یابد.
  • این روش به آسانی در کلینیک های زیبایی قابل اجراست.
  • این دستگاه در تمام بدن قابلیت استفاده دارد.
  • معمولا اسکار های کوچکی از این روش به جا می ماند یا اسکاری دیده نمی شود.
  • در این روش خونریزی دیده نمی شود و فقط در مواردی ممکن است خونریزی خیلی خفیف دیده شود.

آراف (RF) سرجیکال

عوارض آراف (RF) سرجیکال

در آراف (RF) سرجیکال احتمال قرمزی، تورم، کبودی و حساسیت در چند روز اول وجود دارد ولی خونریزی یا صورت نمی گیرد یا در کلینیک متوقف می شود و مشکلی از این جهت وجود نخواهد داشت.

اگر در حین جراحی مراقبت های لازم صورت نگیرد و بدن بیمار با جسم فلزی برخورد داشته باشد به علت انتشار امواج ممکن است سوختگی خفیف رخ دهد.

درد درمان با آراف (RF) سرجیکال

پیش از انجام روش از بی حسی موضعی استفاده می شود بنابراین نباید بیمار احساس درد داشته باشد ولی ممکن است به علت خالی شدن غده و زائده بیمار احساس کشیدگی در پوست خود داشته باشد که طبیعی است.

ریکاوری و نکات پس از درمان آراف (RF) سرجیکال

  • پس از انجام این درمان نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرید و حتما از محافظ و کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 50 استفاده کنید.
  • بهتر است چند روز اول از مواد آرایشی استفاده نکنید و هر گونه لوزام آرایش را پیش از استفاده به پزشک متخصص پوست و مو اطلاع دهید. ممکن است استفاده از این مواد سبب ایجاد لک شود.
  • هر گونه عفونت را به پزشک اطلاع دهید.
  • زخم را تمیز و خشک نگه دارید.آراف (RF) سرجیکال

امیدواریم از مطالب ارائه شده نهایت استفاده را ببرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد آراف (RF) سرجیکال و انجام مشاوره ی رایگان به کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری

فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام
فیسبوک
توییتر
لینکدین
ایمیل
تلگرام

شما می توانید همین الان اولین مشاوره رایگان خود را رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زعفرانیه - خیابان آصف (اعجازی) - جنب بانک ملت - طبقه ۲ پلاک ۳۷